Hlavný program Divadelnej Nitry každý rok kreujú skúsení divadelní odborníci s dlhoročnou praxou, ktorí svojim kurátorským výberom reflektujú tému aktuálneho ročníka. V tomto roku Radu kurátorov doplnila štvorica kolegov z festivalu Dotyky a spojenia, ktorí zastrešia popri martinskom výbere aj výber slovenských inscenácií do programu 29. ročníka Medzinárodného festivalu Divadelná Nitra. Bude to po prvý raz, čo príde k takejto blízkej spolupráci týchto dvoch popredných podujatí. Štvorica kurátorov, prinášajúca každoročne do Martina výberovú prehliadku aktuálnej sezóny, si v našom prípade vyskúša kurátorský princíp festivalovej selekcie, nové priestorové možnosti a výber, ktorý nie je ohraničený aktuálnou sezónou.
S ich umeleckým poňatím témy ÚZEMIE ÉTOS sa oboznámite už v septembri na Divadelnej Nitre.
Dovtedy nám dovoľte predstaviť ich aspoň na diaľku.
MONIKA MICHNOVÁ

@Braňo Konečný
Vyštudovala divadelnú dramaturgiu na VŠMU v Bratislave. Od roku 2004 je dramaturgičkou v Slovenskom komornom divadle Martin. Je zakladajúcou členkou divadelného festivalu Dotyky a spojenia. V súčasnosti pôsobí ako programová riaditeľka tohto festivalu.
MARTINA MAŠLÁROVÁ

@Dorota Holubová
Divadelná kritička, členka Slovenského centra AICT. Momentálne pôsobí ako doktorandka, pedagogička a prodekanka pre štúdium na Divadelnej fakulte VŠMU v Bratislave. Okrem vykonávania tejto profesie pracuje ako redaktorka divadelného mesačníka kød – konkrétne ø divadle a on-line časopisu www.mloki.sk, ktorý vydáva platforma mladej generácie divadelných kritikov MLOKi. Spolupracovala s viacerými slovenskými festivalmi (Nová dráma/New Drama, Dotyky a spojenia a Medzinárodný festival Divadelná Nitra) ako členka dramaturgickej rady, porotkyňa či kurátorka. Príležitostne prekladá z/do francúzštiny a angličtiny.
RÓBERT MANKOVECKÝ

@Braňo Konečný
Róbert Mankovecký je slovenský dramaturg a hudobný skladateľ. Absolvoval Divadelnú a filmovú vedu na Divadelnej fakulte VŠMU. Od roku 1991 pôsobí ako dramaturg v Slovenskom komornom divadle Martin. Skomponoval približne 350 kompozícií divadelnej scénickej hudby, zložil hudbu k 50 televíznym filmom a inscenáciám a k 40 rozhlasovým hrám. Je držiteľom dvoch ocenení Dosky za hudbu, k inscenáciám Štúrovci a Národný cintorín a ocenenia Slnko v sieti za film Muzika. Patrí medzi zakladateľov festivalu Dotyky a spojenia.
MILO JURÁNI
Je divadelný kritik a nádejný teatrológ. Do júna 2020 pracoval ako šéfredaktor časopisu kød – konkrétne o divadle, aktuálne je odborným pracovníkom Divadelného ústavu v Bratislave a doktorandom na Divadelnej fakulte VŠMU v Bratislave. Dramaturgicky sa podieľa na výbere inscenácií pre festival Dotyky a spojenia, moderuje v rámci diskusného cyklu Veda v divadle v bratislavskom Štúdiu 12, je členom Slovenského centra AICT i platformy MLOKi. Okrem kritickej reflexie súčasného divadla a občasných rekonštrukcií historických inscenácií sa orientuje najmä na to, ako rôzne prístupy a vplyvy environmentálneho myslenia ovplyvňujú súčasné divadlo a, samozrejme, aký je dosah a vplyv divadla na životné prostredie.