Cieľom bienále je predstaviť verejnosti divadelnú fotografiu ako svojbytný umelecký druh, zvýšiť o nej všeobecné povedomie a prezentáciou fotografických diel a ich autorov vytvoriť súčasne prostredie na odbornú konfrontáciu. Študentská sekcia bienále vytvára predpoklad na významné formovanie tohto segmentu divadelnej dokumentácie pre budúcnosť. Výstava fotografií vytvára prehľadné vizuálne svedectvo o divadelnej produkcii na Slovensku. V roku 2024 sa už trojnásobným laureátom ocenenia Grand Prix Bienále divadelnej fotografie stal Robert Tappert za sériu inscenačných fotografií Pes na ceste (Pavel Vilikovský, Slovenské národné divadlo, Bratislava, 2024). Druhé miesto získal Joseph Marčinský za fotografiu zo série portrétnych fotografií Maestro Juraj Steiner. Na treťom mieste sa umiestnil Igor Stančík za sériu inscenačných fotografií História istého násilia (podľa románu Édouarda Louisa Histoire de la violence, Divadlo LUDUS, Bratislava, 2023). Študentskú cenu získala Karolína Korimová za fotografiu zo série inscenačných fotografií Embodying the Monster (autorská monodráma inšpirovaná románom Frankenstein, čiže Moderný Prometeus od Mary Shelley, Divadlo LAB, Bratislava, 2024). Čestné uznania v hlavnej kategórii získali Braňo Konečný, Henrich Mišovič a Juraj Žilinčár.
Šiesty ročník súťaže Bienále divadelnej fotografie 2024 vyhlásil a organizuje Divadelný ústav, partnerom súťaže je Katedra fotografie a nových médií Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave.