MACBETH

Pi / 7 / 6 / 24

19.00 – 21.40
(s prestávkou)

Národné divadlo Košice – Historická budova

Národné divadlo Košice je partnerským divadlom MF DN 2024.
Uvádzame v rámci programovej sekcie PROLÓG. 

Národné divadlo Košice – Opera, SLOVENSKO

Macbeth

réžia: Anton Korenči

Macbeth z roku 1847 spadá do ranej etapy tvorby Giuseppe Verdiho a je jeho prvým operným titulom, ktorý vznikol na námet veľkého anglického dramatika. Shakespearovo dielo i Verdiho opera sú temnou drámou moci, tyranie, násilia, paranoje vládcov, ale i jedného nenaplneného manželstva. Pominuteľnosť moci a bezprávie samovlády s neúprosnou logikou vedú k rozkladu spoločnosti, k šialenstvu tyranov a k ich pádu. Verdi prepracoval operu pre uvedenie v Paríži v roku 1865 a z tejto verzie prevažne vychádzame v našej inscenácii, ktorá nechce byť len muzeálnou rekonštrukciou slávneho príbehu. Prenáša tento príbeh bližšie k súčasnosti, robí z neho intímnu, osobnú a každodennú drámu, nachádza v ňom aj štipľavý humor, vďaka čomu v ňom môžu diváci omnoho zreteľnejšie reflektovať seba a svet, ktorý nás obklopuje.
(zdroj: www.sdke.sk)

libreto: Francesco Maria Pave
hudobné naštudovanie: Peter Valentovič
réžia: Anton Korenči
koncept: Stanislav Trnovský, Anton Korenči
scéna: Juraj Fábry
kostýmy: Simona Vachálková
pohybová spolupráca: Andrej Petrovič
video: Tomáš Hodermarský
dirigenti: Peter Valentovič, Igor Dohovič
zbormajster: Peter Valentovič
účinkujú: Marek Gurbaľ – Ludovik Kendi, Eliška Weissová – Tatiana Paľovčíková Paládiová, Michal Onufer – Mihály Podkopájev, Juraj Hollý – Jaroslav Dvorský, Maksym Kutsenko – Anton Baculík, Viera Kállayová – Myroslava Havryliuk, Martin Kovács, Kristián Guttek, László Havasi, Ľubica Strapáčová – Silvia Ondočko, Ľubica Strapáčová – Silvia Ondočko, John Francis Tolia – Filip Doboš, John Francis Tolia – Filip Doboš, Pavol Cebák, Marko Andrejko – Martin Závadský

Anton Korenči absolvoval divadelnú réžiu a dramaturgiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Na Katedre réžie a dramaturgie pôsobil neskôr aj pedagogicky. Spolupracuje so Slovenským národným divadlom, Národným divadlom Košice, Rozhlasom a televíziou Slovenska, Bratislavským bábkovým divadlom či Divadlom Alexandra Duchnoviča. V roku 2017 založil nezávislú platformu pre profesionálne performatívne umenie AntiTeatro, ktorej zakladajúca a reprezentatívna inscenácia na motívy eseje Eliasa Canettiho s názvom Masa&Moc bola nominovaná Akadémiou divadelných tvorcov na cenu Inscenácia sezóny 2018/2019. V roku 2020 prednášal o ďalšom projekte Anti Teatra Zánik Západu online na Stanfordovej univerzite. Od roku 2020 pôsobí v umeleckom vedení Činohry Národného divadla Košice.